torek, 17. marec 2020

70x7 = 10 000 Res?

Jezus je v svojih prilikah genialen. A si predstavljaš 3 km dolgo kolono kombijev, v vsakem je ena tona srebra/zlata? Zanjo bi moral delati 200 000 let, in to brez stroškov!
Toliko je bil dolžan hlapec iz prilike v današnjem evangeliju (Mt 18,21-35).

Ja, dolžnik sem. Dolžnik Gospodu ne le za življene telesa in duše, dolžnik sem mu za Življenje. A vedno znova ponavljam: "Potrpi z menoj in ti povrnem!" Kot da bi se to dalo. Kako sem smešen!
Jezus s to priliko ne moralizira: morate odpuščat. Predvsem pokaže, da je edina rešitev za nas, da sprejmemo dar.
Jezus situacijo skarikira še s tem, da se gospodar odloči prodati hlapca, njegovo ženo in otroke, da bi poplačal dolg... Kot da bi se karkoli dalo poplačati... Kot da bi karkoli on zahteval...
Ima eno samo "zahtevo": da sprejmem dar odpuščanja. Da sprejmem to, da ne orem poplačati. In da spoznam, da sem Sin, ljubljeni, da mi pripada Kraljestvo - ne ker bi ga zaslužil, ampak, ker imam Očeta, ki mi hoče dati Življenje, ne da bi karkoli računal. In zato, da, zato, ker sem prejel Ljubezen, ker mi je bilo odpuščeno vedno  in ne bom mogel poplačati, je tako boleče, ko začnem zaračunavati  bratu in sestri dolg, ki je v bistvu drobiž...
KRalj je hotel napraviti račun s svojimi hlapci.  A njegov račun ni naš račun. Mi preračunavamo. On odpušča dolgove. Oče, prosim, nauči me malo tvoje matematike!


Ni komentarjev: