četrtek, 2. april 2020

Pretresljivo, če vzamem zares: moj greh = kraj razodetja Boga!!!

Ta teden pri bogoslužju beremo 8. poglavje Janezovega evangelija. Dogaja se v templju in se začne s smrtno obsodbo žene, ki so jo zasačili v prešuštvovanju in jo pismuki in farizeji hočejo kamenjati. Začne se dolgo soočene med Jezusom in Judi in vse se vrti okrog tega, kdo je Jezus. 

Kajti, kdor ostane v njegovi besedi, bo spoznal resnico, ki ga bo osvobodila. Resnica ni teoretičen, filozofski pojem, ampak je resničnost: je Sin, ki je prišel razodet Očetovo ljubezen in nas je prišel rešit. "Ker smo grešniki, našega greha ne skrivajmo, ampak ga odkrijmo kot kraj odpuščanja in najglobljega spoznanja sebe in Boga" (S. Fausti).

Obljuba, dana Abrahamu (berilo + psalm"Jaz sem", ki spominja na Božje razodetje Mojzesu v gorečem grmu (2 Mz 3,14). Razodene se tudi religiozni človek - človek, ki bi rad velliko storil a Boga, a sam, ker hoče zaslužiti nagrado... Judje sprva verujejo Jezusu, a ne v Jezusa - na koncu pograbijo kamenje, da bi ga vrgli vanj (smrtna kazen za bogokletnika Jezusa!).
Jezs un grešnica: Ljubljana - Žale
danes), da bo oče mnogih narodov, se dokončno uresničuje v Jezusu. Smo tik pred veliko nočjo, tik pred trpljenjem, smrtjo in vstajenjem, kjer bo Jezus razodel, da je Božji Sin in da je Bog Oče, ki ljubi brezogojno. Tisti, ki mislijo, da Boga poznajo, Jezusu očitajo, da ima demona, ker se dela Boga. Na višku konflikta se Jezus razodene kot Ime:

Koliko kristjanov ima še vedno religiozno podobo o Bogu, ki kaznuje grešnike, ki sankcionira vse, ki ravnajo proti pravilom religije, ki delajo vse po zakonu, a v resnici ubijajo - ženo grešnico in Sina ... !

Morda pa je ta teden namenjen prav temu, da se zagrabim Jezusove besede (v. 31. 51) in ostanem v njej, in ne v svojih predstavah, kako bi življenje moralo biti, kakšni bi morali biti drugi in kakšen bi moral biti jaz, ampak preprosto sprejeti, da je prav moj greh prostor, kjer se k meni sklanja Kristus. V njem se meni razodeva "Jaz sem" kot Oče: "Jaz sem, ki te ljubim prav tam, v tvojem grehu, v tvojih navzkrižjih in zavozlanih situacijah, da te rešim! 

Vaja: preberi ta teden večkrat 8. poglavje Janezovega evangelija (za mirno spanje/za začetek dneva/za premor med delom). To bo tvoja priprava na spoved in na Veliki teden. V nedeljo boš lahko rekel tudi zase, za tvoje življenje, tvoj dom, tvoje odnose: "Blagoslovljen, ki prihaja vimenu Gospodovem!"

Ni komentarjev: