ponedeljek, 6. april 2020

Šest dni pred veliko nočjo ali Pogum za ljubezen


  • Ko smrt organizira svoj napad na Življenje ...

Šest dni pred veliko nočjo - pasho (prehodom) gre Jezus v Betanijo. Okrog njega se oža zanka smrti: Judovski voditelji načrtujejo njegovo smrt. To jim še ni dovolj: sklenejo, da bodo umorili tudi od mrtvih obujenega Lazarja - pričo Življenja. Tudi Juda bo hitro preračunal, kako lahko zasluži in se okoristi pod etiketo skrbi za reveže. Zdi se, da ni več izhoda ... In v resnici Jezus ne išče izhoda, ampak bo pokazal prehod: sredi smrti se bo razodel kot Ljubezen in Življenje.

  • Gospod Življenja sede za mizo s prijatelji ...
Jezus je v Betaniji sprejet. Marta kot vedno streže - a sedaj že sluti, da bodo tudi njene kuharske spretnosti že vključene v Večerjo vseh večerij, ko bo zadišalo po Kruhu življenja. Lazar sede z Jezusom h gostiji življenja. Vse ima svoje mesto ... a v bistvo gre spet Marija. Ona, ki najgloblje izkuša Gospodovo ljubezen, želi odgovoriti z dejanjem ljubezni, ki ne računa več. Ljubezni, ki pretirava v vseh pogledih, ki je potratna. Celoletni zaslužek je potreben za funt (327,45g) pristne narde, olja, iztisnjenega iz koreninic narde, ki uspeva v Himalaji na 5000 metrih nadmorske višine. Da, ta vonj, ki je vonj ljubezni prihaja od daleč in z visokega. Je Ljubezen, ki prihaja od Očeta, ki je mi nimamo, če nas ne obišče. Marija mazili noge Živega, tistega, ki bo šel čez štiri dni v smrt zato, da stre verige smrti. Briše mu jih z lasni svoje glave. Gesta bližine in intimne ljubeni: "Moj ljubi je moj in jaz sem njegova ... Moja narda daje svoj vonj" (Vp 2,16; 1,12). Cerkev - mi - smo v teh dneh povabljeni k tej gesti, ki ne bo pozabljena! 
  • Za mizo s teboj ... in tvojimi ...
Morda je letošnja velika noč taka prav zato, da bi Gospod lahko prišel in jo obhajal z mano, s tabo. Doma. Da. Betanija je lahko pri tebi in meni doma. V tvojem in mojem domu. Kako?
    • Tako da sprejmeš Gospodovo "noro" ljubezen: on bo strta posoda dišavnega olja, da nate izlije soje življenje. Da paziš nja njeove obiske, besede, v jutrih, večerih, sredi dneva, tudi ponoči ...
    • Tako da dovoliš da se tvoj dom napolni z vonjem njegove ljubezni: v pogledih, besedah, v tem, kako si s tvojimi skupaj ... v dejanjih, ko ne preračunavaš več, kaj bo ostalo zate...
    • Tako, da opaziš uboge, ki jih imamo vedno med seboj, samo vidimo ji ne. V njih je Kristus! Morda ni potrebno veliko - telefonski klic, sosedska pomoč, beseda oprosti po dolgem času zamere, pogled v oči, ki že dolgo čakajo, da bi jih nekdo videl ... in v njih prepoznal oči Božjega sina in hčere ...

Tako se zgodi velika noč - veliki prehod: ko namesto strahu pred smrtjo zmaga pogum za Ljubezen ...






Ni komentarjev: