Peter je ravno izpovedal vero: »Ti si Kristus,
Sin živega Boga.« In Jezus ga blagruje, ker mu je bilo to rzodeto od Očeta v
nebesih. Nejmu in vsem, ki so pripravljeni služiti drugim in se ne povzdigovati
nad druge Jezus zaupa ključe: Ključi so moč, da sprejemaš dokončne odločitve: kajti
biti mož/žena ni odločitev »za nekaj časa« ampak za vse dni življenja. Biti
oče/mama, ni »služba za določen čas«. In če si še mlad, če bi rad še užival
življenje: ne počni tega tako, da bi ključi, ki jih ima Gospod pripravljene
zate končali na kakšnem odpadu, med starim železom. Kajti to so ključi (ali pa
geslo – »password«) nebeškega kraljestva – polnega življenja v sreči, ki jo
Gospod pripravlja vsem!!!
Danes beremo odlomek, ki sledi takoj za
Petrovo izpovedjo: takoj se pokaže, kako težko se preoblikuje naše mišljenje.
Jezus svojim, ki so izpovedali vero, govori
odkrito: tukaj jim prvič napove svoje trpljenje, smrt in vstajenje: Kaj v
resnici pomeni, da je on Kristus, Sin živega Boga.
Kajti mi ne razumemo! Peter: »Bog ne daj,
Gospod! To se ti ne sme zgoditi!« Peter Jezusu želi dobro in mu tudi razloži,
kja je zanj dobro in kaj ne! Jezus mu odgovori ostro in jasno: »Poberi se, za
menoj, Satan, ker ne misliš na to, kar je božje, ampak na to, kar je človeško.«
Gre torej za to, da se v nas borita dve mišljenji, dva načina razmišljanja:
božji in človeški.
- A. Človeški način razmišljanja
V Petrovih besedah se jasno pokaže, da mi želimo sebe ohraniti, mi se želimo
rešiti. Prav ta isti notranji boh doživi prerok Jeremija. Res je, da mu
vsi nasprotujejo, a glavna bitka se bije v njem: doživlja, da bi raje molčal,
da ne bi več bil v službi resnice, saj je zaradi tega doživlja sramotenje in
zasmeh. Po človeško bi raje umolknil, da bi imel mir: raje bi zaživel mirno
življenje, a čuti, da NE MORE: v njegovem srcu je »kakor goreč ogenj, zaprt v
mojih kosteh«. Jeremija čuti jasno, da
bi se lahko odločil, da živi po svoje: v miru in udobno, a vedno jasneje
spoznava, da ga Bog vabi globlje: v pristno, svetlo, jasno.
Jezus jasno izziva: da bi mislili po Božje:
Kdor hoče svoje življenje rešiti, ga bo izgubil: kot suho mivko, ki jo hočeš
zadržati v pesti: vse kar nagrabiš zase, se ti izmuzne...
- B. Misliti po božje
»Kdor svoje življenje izgubi zaradi mene, ga
bo našel.« Jezus se od tu jasno usmeri v Jeruzalem. Tam bo izgubil svoje
življeje, vendar na Božji način: tako, da ga bo PODARIL. »Iti v Jeruzalem,
tpeti, biti umojen in tretji dan vstati« je Božji način, kako podari življenje!
Tam se bo razodelo, kdo je v resnici Jezus in
kdo smo mi: On je neskončna Božja ljubezen do nas in mi smo tisti, ki smo od
njega neskončno ljubljeni!!!
V pismu Rimljanom smo brali: In nikar se ne
prilagajajte temu svetu, (človeškemu načinu razmišljanja), ampak se z obnovo
svojega mišljenja tako preobražajte, da boste lahko razpoznavali, kaj hoče Bog,
kaj je dobro, njemu všeč in popolno.«
Gre torej za obnovo našega mišljenja po Božje.
Ta svet razmišlja po človeško: kako čimveč ohraniti zase, kako svoje življenje
rešiti.
Jezusov učenec pa je odkril, da je nekdo zanj
PODARIL življenje: podaril VSE: mi smo pri krstu prejeli življenje, ki je
močnejše od smrti, ljubezen vseh ljubezni, neskončno ljubezen. Vsakič, ko se
približamo mizi evharistije to doživljamo: To je moje TELO, ki SE DAJE za vas.
To je MOJA KRI, ki se za vas in za vse preliva. Gospod daje vse: to je njegova
neskončna ljubezen. Jo boš sprejel?
Ta ljubezen ostane ogenj, ki v nas ne ugasne:
Svoje življenje boš našel, ko ga boš izgubil zaradi ljubezni, ko ga boš
PODARIL-A.
Pismo Rimljanom pravi: DARUJTE svoja telesa v
živo, sveto in Bogu všečno daritev. Naš Simon Gregorčič je zapisal: »Daritev
bodi ti življenje celo...«
Za sklep nekaj konkretnih spodbud:
1.
ČE že veš, komu te je Jezus
poklical, da podariš svoje življenje: če si mož/ žena, oče /mama, stari
oče/mati: prosi ga za pomnožitev ljubezni: da bi vse, kar se ti zdi da »izgubljaš«
vedno bolj izgubljal iz ljubezni.
2.
Če si v skušnjavah: če je tvoja
življenjska daritev na preizkušnji – morda skoraj bupuješ, kot Jeremija: prosi
Gospoda za dar novega ognja v tvojem Srcu: Svetega Duha, ki prežarja. Prosi ga
za dar zvestobe v tem, k čemursi bil poklican-a.
3.
ČE si mlad, še ne veš: fantje,
dekleta: prositi za milsot VELIKE, ČISTE, ZVESTE ljubezni.
4.
Otroci: Hoditi za Jezusom pomeni
BITI z njim: kot učenci: ne le verouk, ampak maša + vsak dan čas za pogoovor z
Jezusom: kot Peter danes!
Ni komentarjev:
Objavite komentar