nedelja, 17. maj 2020

Kaj pomeni sprejeti Svetega Duha?

Otrok brez staršev – sirota je v dežju taval po cesti. Bil je moker, umazan, lačen in premražen. Srečal ga je drug otrok. Ta je imel topel dom in ljubeče starše. Prime ga za roko in reče: »Pridi, k meni domov! Prosil bom svojega očeta, da te sprejme kot svojega sina. Moj oče mi vedno da, kar ga prosim! Ne boj se, obljubim ti, da boš pri nas dobil ljubezen, toplino in sprejetost! V naši hiši je veliko sob, tudi zate bo ena, prav lepa in svetla!«

V teh nedeljah Jezus spregovori svojim – tudi tebi – na srce: »Jaz pa bom prosil Očeta in dal vam bo drugega Tolažnika, Duha resnice, ki ga svet ne more prejeti…« (Jn 14,16). A si misliš!!! Jezus bo prosil Očeta zate …  To so Jezusove besede pri zadnji večerji. Besede, ki jih govori tako prisrčno tistim, ki z njim jedo kruh in pijejo vino. Upam, srčno upam, da pridejo tudi do tebe … da se dotaknejo srca in vstopijo vanj. Ker od tega, katerim besedam dovoliš, da vstopijo in se naselijo v tebi, zavisi tvoje veselje, končno: tvoje življenje … Tista sirota na cesti, v dežju, prezebla in lačna – sem jaz, si ti. In otrok, ki me – te najde, je Kristus. To je bistvo naše vere: nekoč, že pri krstu te je našel in te peljal domov, v »hišo svojega Očeta, v kateri je veliko bivališč.«

Potem, ko te je umil pri krstu (in te vedno znova očisti pri spovedi), te nahrani. Povabi te za mizo, na kateri je Kruh in Vino, hrana ne le za telo, ampak hrana za tvoje življenje, za tvojega duha. In potem te ogreje ob ognju Svetega Duha. Mazili te z njim, da zadišiš po Očetovi ljubezni.

Ta resnična zgodba se je v tvojem življenju že zgodila. A morda se ti zgodi – tako kot se tudi meni – da začneš živeti (spet), kot da se ne bi. Kot da si spet sirota, ki mora ukrasti kos kruha, kot da ni toplega ognjišča v Očetovi hiši, kjer bi se ogrel, ampak moraš vse to najti sam. Prigarati sam. Narediti sam. Morda celo hočeš sam.

Danes ti Jezus govori: Ni ti treba. Jaz bom prosil Očeta, če težko prosiš, če te je sram, če ne zmoreš… Dal ti bo tolažbo. Dal ti bo ljubezen. Kar Jezus prosi, zagotovo prejme. Mi ne prosimo za Svetega Duha zato, da bi ga Oče dal, ker vemo, da ga bo dal; mi prosimo

zato, da bi se pripravili, da ga sprejmemo!

Čez dva tedna bodo binkošti – praznik prihoda Svetega Duha. Najbrž se vsaj bledo spomniš svoje birme. V Apd 8,15 je opisana ena prvih birm v Cerkvi. Apostoli so molili, položili roke na kristjane in prejemali so Svetega Duha. Morda ti tvoja birma ostaja v čudnem spominu. A naj te to danes ne ustavi! Prosi za Svetega Duha! Kajti temu je namenjen ta čas med Jezusovim vnebohodom in binkoštmi: da dovoliš Jezusu, da te prime za roko in te pelje k sebi domov, da se nahraniš, spočiješ, ogreješ, a spet izkusiš Ljubezen, po kateri hrepeniš globoko v svoji notranjosti.

Naj navedem samo nekaj značilnosti Svetega Duha, da se ne boš bal prositi zanj – vsaj ena je pomembna prav zate:

1.    On je Tolažnik (gr. Paraklit = lat. Advocatus = advokat branitelj, ki nasprotuje tožilcu – Satanu. Njega lahko vedno pokličeš k sebi (ad – voco). On te bo branil. Tolažil …

2.    On bo ostal pri tebi za vedno! Nikoli več ne boš sam! Kolikokrat si se že zbal, da boš – kljub 2000 prijateljem na Facebooku in dvajsetim za šankom na koncu ostal sam?

3.    On je Duh resnice, on je resnično življenje, bi lahko rekli. Svet ga ne vidi in ne pozna, ker je žrtev laži. Če si se navadil, da naših življenj ni več brez laži, lahko prav v svetem Duhu spet pogledaš v oči Jezusu – Resnici, ki te bo osvobodila!

4.    On je v tebi. Ne le pri tebi. V tebi! Ustavi se za trenutek, globoko vdihni in reci: Sveti Duh, ti si v meni … Pozdravljen! Oprosti, jaz sem živel toliko časa, kot da si daleč stran, ti pa si tu, tako blizu, nevsiljivo navzoč …

5.    On je življenje (gr. zoe = večno življenje). »Ker jaz živim in živeli boste tudi vi ..« pravi Jezus. Živeli boste! Živeli! Ne umrli, živeli!!! Ali veš, da po krstu in birmi v tebi deluje isti Sveti Duh, ki je Kristusa obudil od mrtvih!!! In ti še vedno živiš, kot da bi moral vse sam … Sveti Duh, oživi me! Prebudi nas, če smo duhovno MRTVI!!!

6.    Sveti Duh je Ljubezen Očeta in Sina, in edino, kar želita onadva je, da jo sprejmeš. »Spoznali boste, da sem jaz v Očetu in vi v meni in jaz v vas,« pravi Jezus. Ko te nekdo ljubi, prebivaš v njem in ko nekoga ljubiš on živi v tebi!

7.    Sveti Duh ti da, da se držiš zapovedi iz ljubezni, kot sin/hči, ne iz strahu, kot hlapec. Koliko hlapčevske religije je še med nami kristjani! Oče pa bi rad imel v svoji hiši sinove in hčere, ne hlapcev in dekel! Ali se še nisi utrudil od tega? Morda j pa sedaj končno prišel čas, da zaživiš kot ljubljeni?

»Kako naj prosim za Svetega Duha?« bo kdo vprašal. Tako, da prosiš! Jezus že prosi zate Očeta, začni še ti …



Ni komentarjev: